Õppekava
ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE EESMÄRGID
Üldeesmärk
1) toetada laste kehalist, vaimset, sotsiaalset arengut, et kujuneksid eeldused igapäevaeluga toimetulekuks ja koolis õppimiseks;
2) kujundada edendava ja soodustava keskkonda ning suurendada laste tervisjõudlust;
3) lasteaia ja pere koostöös on tugevnenud ühtsed väärtused, mille toel laps on hooliv, enda ja kaaslastega toimetulev, õnnelik ja õpihimuline.
Tegevused
-
luua lapsele arengut soodustav keskkond, tagada turvatunne ja eduelamused ning toetada lapse loomulikku huvi hankida teadmisi ja saada kogemusi ümbritseva elu, looduse ja ühiskonna nähtuste kohta;
-
soodustada lapse kasvamist aktiivseks vastutus-, otsustus- ja valikuvõimeliseks, oma otsustele ja tunnustatud käitumisnormidele vastavalt käituvaks ning vajadusel oma käitumist korrigeerivaks, teiste suhtes avatuks, teisi arvestavaks, tundlikuks, koostöövalmis inimeseks;
-
toetada last ümbritseva maailma mõistmisel ja tervikliku maailmatunnetuse kujunemisel;
-
toetada laste arengut koostöös lasteasutuse personali ja lastevanematega.
ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE PÕHIMÕTTED
Õppe- ja kasvatustegevuse põhimõtted tulenevad õppe- ja kasvatustegevuse eesmärkidest ja on arendava tegevuse aluseks lasteaias:
1) lapse individuaalsuse ja tema arengupotensiaali kasutamine;
2) lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine;
3) lapse loovuse toetamine;
4) mängu kaudu õppimine;
5) humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine;
6) lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine;
7) lapsele turvatunde ja eduelamuse tagamine;
8) üldõpetusliku tööviisi rakendamine;
9) kodu ja lasteasutuse koostöö;
10) Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripära arvestamine (RÕK § 4 lg1).
Õpikäsitus
1. Õppimine on elukestev protsess, mille tulemusel toimuvad muutused käitumises, teadmistes, hoiakutes ning nendevahelistes seostes. Laps õpib matkimise, vaatlemis, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu ja harjutamise kaudu. (RÕK § 5 lg1)
2. Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse lapse eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, tervist. Pedagoogid on lapse arengu suunajad ning arengut toetava keskkonna loojad. (RÕK § 5 lg2)
3. Laps on õppe- ja kasvatustöös aktiivne osaleja ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuse kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima. (RÕK § 5 lg3)
4. Õppe- ja kasvatustegevuses luuakse tingimused, et arendada lapse suutlikkust:
-
kavandada oma tegevust, teha valikuid;
-
seostada uusi kogemusi varasemate teadmistega;
-
kasutada omandatud teadmisi erinevates olukordades ja tegevustes;
-
arutleda omandatud teadmiste ja oskuste üle;
-
hinnata oma tegevuse tulemuslikkust;
-
tunda rõõmu õnnestumistest ning tulla toime ebaõnnestumistega. (RÕK § 5 lg4)